RAHSIA MENJANA 5 ANGKA DENGAN SHOPPE!

Rahsia untuk menjana 5 angka sudah terbongkar Jika betul-betul serius untuk menjana pendapatan di Shopee, boleh tekan gambar di bawah:

Rabu, 8 Februari 2017

MPKB-BRI UBES FC Merekodkan Nama Kelab Kedua Terpanjang di Dunia

Kelab Piala FAM dari Kelantan muncul pemegang nama pasukan terpanjang dalam bola sepak Malaysia, dan kedua di dunia. Nama penuh pasukan ini ialah Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam Urusetia Belia dan Sukan Negeri Kelantan Football Club merekodkan 89 karakter.
Logo baru MPKB BRI UBES FC. Semoga pemain tim ni tutup aurat kehendaknya.
Tempat kedua nama terpanjang di Malaysia ialah  Federal Land Consolidation and Rehabilitation Authority Football Club atau Felcra FC yang memiliki 62 karakter, diikuti Malaysia Indian Sports Council-Malaysia Indian Football Association atau MISC-MIFA yang mempunyai 61 karakter.
Nama penuh pasukan MPKB BRI UBES FC ini hanya kekurangan satu karakter untuk menyamai rekod nama kelab terpanjang di dunia, Clwb Pel Droed Llanfair­pwllgwyngyll­gogery­chwyrn­drobwll­llan­tysilio­gogo­goch Football Club atau nama pendeknya CPD Llanfairpwll FC, yang kini bermain di liga Wales.
Skuad CPD Llanfairpwll FC
Sebelum ini juga pasukan Kelantan pernah menggunakan nama panjang Pamoga Qu Putih The Red Warrior, namun setelah penaja berundur, nama tersebut dibuang ke laut.
Antara kelab yang mempuyai nama panjang dari seluruh dunia ialah
1- Nooit opgeven altijd doorgaan, Aangenaam door vermaak en nuttig door ontspanning, Combinatie Breda (NAC Breda), Belanda – 86 karakter
2- Jaworznickie Stowarzyszenie Piłkarskie Szczakowianka Jaworzno, Poland – 57 karakter
3- Associação Académica de Coimbra – Organismo Autónomo de Futebol, Portugal – 55 karakter
4- The New Saints of Oswestry Town & Llansantffraid Football Club, Wales – 53 karakter
5- Panthessalonikios Athlitikos Omilos Konstantinoupoliton (PAOK FC), Greece – 52 karakter
6- Prins Hendrik Ende Desespereert Nimmer Combinatie Zwolle (PEC Zwolle), Belanda – 50 karakter


SUMBER : THE SUKAN