RAHSIA MENJANA 5 ANGKA DENGAN SHOPPE!

Rahsia untuk menjana 5 angka sudah terbongkar Jika betul-betul serius untuk menjana pendapatan di Shopee, boleh tekan gambar di bawah:

Selasa, 20 Jun 2017

Waze Dedahkan Ramalan Kesesakan Jalan Raya Di Kota Bharu Paling Tertinggi Ketika Balik Raya

Image result for sesak jalan kota bharu
Dengan musim perayaan yang semakin hampir, semestinya ramai yang membuat perancangan untuk balik ke kampung halaman – termasuk terutamanya menyemak mengenai kesesakkan lalu lintas dan sebagainya.
Waze, salah satu aplikasi navigasi yang popular digunakan diseluruh dunia, kini berkongsi data ramalan mereka untuk lima hari sebelum dan semasa Hari Raya Aidilfitri dalam usaha memudahkan lagi pengguna membuat perancangan untuk balik ke kampung.
Waze Raya 2017
Waze mengumpulkan dan membuat ramalan ini berdasarkan kepada data yang dikumpulkan pada musim perayaan pada tahun lepas – selain menghimpunkan ia bersama data pergerakkan lalu lintas selama empat minggu sebelum dan selepas Hari Raya pada 2016 lepas.
Daripada apa yang dilihat, Waze meramalkan ramai yang menuju ke Kota Bharu dan Kuala Terengganu adalah yang paling tinggi, diikuti oleh ke Kinta Valley, Batu Pahat dan Melaka Central.
Waze Raya 2017
Seperti biasa, ini sekadar ramalan awal sahaja. Waze turut mengalakkan pengguna untuk menggunakan ciri Planned Drives untuk membolehkan pengguna memasukkan masa yang ingin mereka sampai di sesuatu destinasi – dan Waze akan mencadangkan masa yang anda perlu gerak dari rumah pada sesuatu hari berkenaan.
Sumber Penuh :amanz

IMBASAN ARTIKEL BERITA RAYA TAHUN 2014


Kesesakan jalan raya teruk dilaporkan berlaku untuk perjalanan ke utara dan Kelantan menjelang hari raya Aidilfitri esok atau lusa.

Perjalanan ke Kota Bharu dilaporkan mengambil masa sehingga 16 jam manakala ke Alor Setar pula 11 jam semalam, lapor Berita Harian.

Kesesakan teruk itu juga menyebabkan pengguna jalan raya terpaksa berhenti di hentian rehat dan rawat (R&R), bersahur di stesen minyak dam beratur satu jam untuk mengisi petrol, lapor harian itu lagi.

“Kami sekeluarga terpaksa menempuh perjalanan selama 16 jam untuk ke Kota Bharu, Kelantan dan menggunakan inisiatif lain melalui jalan kampung.

“Saya ingatkan dengan melalui jalan kampung keadaan jalan semakin lancar, tetapi sama juga seperti melalui lebuh raya,” seorang pengguna Khairizan Sabtu, 48, dipetik sebagai berkata.

Tinjauan BH di tol Sungai Besi ke arah Selatan dan Pantai Timur bagaimanapun mendapati kenderaan lancar.

Jurucakap trafik Bukit Aman dilaporkan berkata, pihaknya membuka satu lorong tambahan di lebuh raya arah selatan untuk perlawanan ke arah utara.

Sumber Penuh : MalaysiaKini