RAHSIA MENJANA 5 ANGKA DENGAN SHOPPE!

Rahsia untuk menjana 5 angka sudah terbongkar Jika betul-betul serius untuk menjana pendapatan di Shopee, boleh tekan gambar di bawah:

Jumaat, 3 Februari 2017

Mengejutkan! Ranking Jersi Home TRW paling cantik


Di ruangan ini, saya ingin mengetengahkan ranking jersi utama (merah) Kelantan paling cun dari Tahun 2008 Sehingga 2017. Ranking ini hasil undian [UNDIAN SUKA-SUKA] daripada penyokong Kelantan yang sporting membuat undian seperti gambar di bawah : -


Gambar : OREN KECIK




Okey, sekarang saya mulakan dengan kedudukan paling terbawah dulu sebelum ke kedudukan no.1. 



KEDUDUKAN NO.14 : JERSI KELANTAN 2010
Pada 2010 Kelantan akhirnya mencipta sejarahnya tersendiri kerana berjaya mencapai status Naib Juara Liga Super dan Juara Piala Malaysia. Walaupun jersi trw cun kedudukan terakhir, jersi ini tetap menjadi jersi kebanggaan penyokong kelantan apabila memiliki jersi bersejarah memenangi piala Malaysia buat kali PERTAMA sekaligus menamatkan kemarau 89 tahun



KEDUDUKAN NO.13 : JERSI KELANTAN 2012 (AFC)

2012 adalah Kelantan kali pertama bersaing dalam Piala AFC, mereka layak untuk bersaing dalam pertandingan ini selepas memenangi gelaran Liga Super Malaysia pada tahun 2011 dan juga ditemani Terengganu pemenang Malaysia Piala FA 2011. Kelantan diundi dalam Kumpulan G dengan Arema Cronous, Ayeyawady United dan Navibank Sài Gòn. TRW berada diatas kumpulan dengan 13 mata dalam 6 perlawanan. Terengganu tewas kepada Kelantan dalam pusingan 16 dengan 3-2 di Kota Bharu. Pada suku akhir, Kelantan kalah kepada Arbil SC dari Iraq 6-2 pada agregat. Mohammed Ghaddar adalah pasukan penjaring terbanyak dengan 8 gol. 



KEDUDUKAN NO.12 : JERSI KELANTAN 2011
Kelantan memulakan musim 2011 mereka dengan menumpaskan Selangor 2-0 dalam perlawanan Piala Sumbangsih yang berlangsung di Stadium Shah Alam. Dalam kempen Piala FA, Kelantan tewas kepada Terengganu 1-2 selepas masa tambahan pada perlawanan akhir. Semasa kempen Liga Super Malaysia, Kelantan memenangi gelaran buat kali pertama. Sekaligus mereka layak untuk bersaing dalam Piala AFC 2012. Norshahrul Idlan menjadi penjaring terbanyak untuk pasukan. Dia menjaringkan 19 gol dalam liga dan 25 gol keseluruhan. kempen Piala Malaysia Kelantan berakhir di suku akhir kerana mereka telah tewas kepada Terengganu dengan 5-3 pada agregat.




KEDUDUKAN NO.11 : JERSI KELANTAN 2016
Pada tahun 2016, tahun mengecutkan semua penyokong TRW apabila gelaran garang pasukan ini ditukar "THE RED WARRIORS" kepada "PAMOGA QU PUTEH THE RED WARRIORS" dan juga menggunakan cogan kata "Quputeh, qu puteh, barulah puteh !" sebagai penyunting semangat. Malah, Jersi Utama TRW dan juga stadium telah ditukar dengan warna merah jambu bagi melambangkan semangat qu puteh, qu puteh, barulah puteh!



KEDUDUKAN NO.10 : JERSI KELANTAN 2009
2009 adalah musim kali pertama Kelantan bersaing dalam Liga Super Malaysia selepas naik pangkat dari Malaysia Liga Perdana. TRW mendapat tempat ke-6 dalam liga dengan 44 mata. Pada tahun 2009 berjaya ke perlawanan akhir Piala Malaysia FA tetapi tewas kepada Selangor, 1-4 menerusi penentuan sepakan penalti selepas kedua-dua pasukan terikat 1-1 selepas masa tambahan dan juga berjaya ke final 2009 Piala Malaysia menjadi akhir kedua mereka musim ini tetapi malangnya mereka juga tewas kepada Negeri Sembilan di mana perlawanan itu diadakan di Stadium Nasional, Bukit Jalil.



KEDUDUKAN NO.9 : JERSI KELANTAN 2014
Kelantan memulakan musim ini dengan kemenangan dengan perbezaan satu gol semasa perlawanan menentang Sime Darby di gelanggang mereka, Stadium Sultan Muhammad IV 2 gol dijaringkan oleh Mohammed Ghaddar. Semasa musim ini Kelantan hanya menang 10 daripada 24 perlawanan dan di lepas carta menunjukkan bahawa Kelantan selesai tempat kedudukan ke 6 dari 12 pasukan yang bersaing dalam Liga Super Malaysia. Kontroversi timbul apabila peminat tidak berpuas hati dengan ketua jurulatih, Steve Darby kerana gaya pengurusan dan beliau telah digantikan oleh bekas pemain kelab Inggeris, George Boateng selepas tewas 0-4 kepada Sime Darby. TRW mengambil Prince Tagoe selepas pemergian Mohammed Ghaddar semasa musim pertengahan. Dia hanya melakukan 3 penampilan sebelum dibebaskan kerana prestasi yang lemah.



KEDUDUKAN NO.8 : JERSI KELANTAN 2013 (AFC)
2013 adalah tahun kedua Kelantan bermain dalam Piala AFC selepas memenangi treble dalam bola sepak Malaysia pada tahun 2012 musim. Kelantan memulakan kempen Piala AFC 2013 mereka pada 6 Mac 2013 dengan keputusan seri 1-1 menentang Maziya semasa peringkat kumpulan. Kelantan telah mendapat tempat pertama dalam peringkat kumpulan, Kumpulan G dengan SHB Đà Nẵng, Maziya dan Ayeyawady United. Mereka layak hanya sehingga pusingan 16 selepas tewas kepada kelab bola sepak Hong Kong, Kitchee SC dengan 2-0 dalam skor. Selangor juga mengambil bahagian dalam pertandingan AFC Cup. Badhri Radzi dan Dimitri Petratos merupakan penjaring terbanyak untuk pasukan dengan 4 gol.



KEDUDUKAN NO.7 : JERSI KELANTAN 2014 (AFC)
Pada tahun 2014, Kelantan telah layak bermain untuk tahun ketiga berturut-turut pada Piala AFC selepas menewaskan Johor Darul Ta'zim 1-0 semasa perlawanan akhir Piala FA 2013. Kelantan diundi dalam kumpulan G bersama-sama dengan China Selatan, Yangon United dan Vissai Ninh Bình. Mereka selesai bawah kumpulan dengan hanya 3 mata dalam 6 perlawanan peringkat kumpulan. Pada 26 Februari, pasukan itu memulakan kempen AFC mereka dengan 5-3 tewas kepada kelab Burma, Yangon United. 



KEDUDUKAN NO.6 : JERSI KELANTAN 2008
Tan Sri Annuar Musa mengambil alih Kelantan pada tahun 2007 dan banyak perubahan telah berlaku. Pelbagai pendekatan baru dan pembaharuan yang dilakukan olehnya dalam pengurusan dan pasukan. Pasukan itu berjaya memperbaiki kedudukan di Malaysia Liga Perdana sepanjang musim 2007-08. Pasukan itu berakhir di tempat ketiga pada musim. Kelantan FA mendapat naib Juara Piala FA dan Piala Malaysia tahun 2009 musim buat kali pertama dalam sejarah. Annuar membawa revolusi dan mengubah cara pasukan itu berjalan dengan memperkenalkan perubahan yang adalah sama seperti yang diamalkan di luar negara. pemain tempatan telah diberi pendedahan dan pemain kebangsaan telah ditandatangani ke dalam pasukan untuk mempunyai hasil gabungan pengalaman dan kemahiran. tawaran penajaan telah ditandatangani dengan syarikat-syarikat dan dengan aliran tunai yang baik pergi ke beberapa tahun pertama kepimpinan beliau, Kelantan FA kini dijenamakan semula sebagai The Red Warriors buat kali pertama.



KEDUDUKAN NO.5 : JERSI KELANTAN 2013
Kelantan bermula musim ini dengan kaki kiri apabila tumpas dengan ATM pada perlawanan Charity Shield Cup menerusi sepakan penalti selepas seri 1-1 selepas masa tambahan skor oleh Indra Putra. Perlawanan liga pertama di gelanggang mereka dan mereka menang ke atas PKNS dengan skor 2-1.  Mereka memulakan musim 2013 dengan agak tidak konsisten. Mereka hanya mendapat 1 kemenangan, 3 seri, dan 1 kalah dalam 5 perlawanan pertama dalam liga.  Kelantan menutup kempen liga dengan menewaskan LionsXII 2-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu. Gol dijaringkan oleh Badhri Radzi dan Dickson Nwakaeme. Dalam 2013 Malaysia FA Cup, TRW bertemu Johor Darul Ta'zim pada perlawanan akhir selepas menewaskan Terengganu dengan 6-5 menerusi agregat pada separuh akhir. Kelantan menang 1-0 ke atas Johor Darul Ta'zim hasil jaringan oleh Nor Farhan Muhammad 15 minit ke dalam permainan.  Dengan kemenangan ini Kelantan berjaya mengekalkan kejuaraan Piala FA bagi tahun kedua berturut-turut itu. Dalam perlawanan akhir Piala Malaysia, Kelantan gagal mempertahankan gelaran mereka tahun lalu selepas kalah sengit kepada Pahang dengan 0-1. 



KEDUDUKAN NO.4 : JERSI KELANTAN 2015 (Second Design)
Kelantan memulakan musim 2015 dengan kemenangan 2-0 ke atas ATM semasa jauh perlawanan di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, dan kekalahan pertama mereka datang apabila mereka tewas 0-4 kepada PDRM yang baru dinaikkan liga super. 2015 Malaysia Liga Super mereka berakhir dengan kedudukan tempat ke-9 daripada 12 pasukan yang bertanding dengan 8 kemenangan, 4 seri dan 10 kekalahan daripada semua 22 perlawanan. Pencapaian terbaik mereka musim ini datang apabila mereka menjadi naib juara 2015 Malaysia Piala FA naib selepas tewas 1-3 kepada LionsXII dengan gol saguhati dijaringkan oleh Wan Zack Haikal pada minit ke-63 sebelum 2 Gol dijaringkan oleh LionsXII supersub, Sahil Suhaimi dalam ke-82 dan minit ke-92 sekaligus LionsXII menjadi juara 2015 Malaysia Piala FA.



KEDUDUKAN NO.3 : JERSI KELANTAN 2012
Pada tahun 2012 musim, pasukan itu merangkul gelaran Liga Super Malaysia kali kedua berturut-turut dengan gaya selepas membelasah 6-0 Perak di gelanggang mereka. Indra Putra membuat hatrik dan 1 gol masing-masing daripada Mohammed Ghaddar, Badhri Radzi dan Azwan Roya sudah cukup untuk juara bertahan memenangi liga sekali lagi walaupun masih ada dua baki perlawanan mereka. Pada tahun 2012 kempen Piala Malaysia, TRW layak ke final menentang ATM di Stadium Shah Alam, Norshahrul Idlan menjaringkan gol pembukaan untuk pasukan seminit sebelum rehat. Dua minit selepas babak kedua bermula, skor Rezal Zambery dengan 20 meter ditembak penjaga gol menewaskan Khairul Fahmi. Seminit kemudian, skor Norshahrul Idlan belakang untuk membuat 2-1. Pada minit ke-63, Saint Vincent dan penyerang kebangsaan Grenadines, skor Marlon Alex James dengan tandukan. Skor kekal 2-2 sehingga mereka menambah masa tambahan. Pada minit ke-95, Indra Putra menjaringkan gol cantik dari sebelah kanan menewaskan Farizal Harun keputusan menang 3-2.  Pada saingan Piala FA, Kelantan berjaya ke final kali kedua tahun 2012 dan menewaskan Sime Darby 1-0 dengan hasil jaringan penalti Ghaddar. Kemenangan bersejarah sekaligus melengkapkan TREBLE buat kali pertama buat Kelantan selepas muncul juara Piala FA dan juara Liga Super musim, selepas kali terakhir dicapai oleh Kedah selama dua musim berturut-turut pada tahun 2007 dan 2008.



KEDUDUKAN NO.2 : JERSI KELANTAN 2015

2015 Piala Malaysia berakhir di peringkat kumpulan sahaja apabila menduduki tempat ke-3 dalam kumpulan C, 1 mata di belakang tempat kedua Felda United dan 2 mata di belakang pasukan atas meja, Selangor. Kelantan mempunyai 2 perubahan ketua jurulatih musim ini dengan George Boateng digantikan oleh Azraai Khor pada 24 Mac dan perubahan kedua datang pada 4 Julai selepas Azraai Khor meletak jawatan dan digantikan dengan Zahasmi Ismail yang menjadi ketua jurulatih sementara untuk sepanjang musim ini. Wan Zaharulnizam juga menjadi pemain pertama untuk memenangi PFAM Pemain Terbaik Bulanan. Brazil Gilmar menjadi penjaring terbanyak TRW musim ini untuk semua persaingan dengan 11 gol.










KEDUDUKAN NO. 1 
JERSI KELANTAN 2017!!
Kempen Liga Malaysia 2017 baru bermula, Kelantan bermula dengan langkah kanan apabila menumpaskan PKNS 3-1 dan paling menarik perhatian kemunculan semula penyerang berbisa Ghaddar turut menjaringkan 2 gol dalam perlawanan tersebut. 2 Perlawanan Kelantan ditunda iaitu perlawanan menentang Melaka sebab banjir dan Johor Darul Takzim sebab penat sekaligus membawa kekecewaan penyokong kelantan tak sabar melihat perlawanan tersebut. 
Dikhabarkan Jersi TRW 2017 masih belum ada di dalam pasaran walaupun perjalanan liga malaysia sudah berjalan 3 perlawanan, itu perkara paling mengecewakan buat semua penyokong fanatik The Red Warriors tak sabar mendapatkan jersi terbaru 2017 merupakan jersi paling cun dari tahun 2008 sehingga sekarang. HORC harap belajar dengan GOMOGI dan Warriors.



SENARAI PENUH RANKING JERSI HOME TRW PALING CUN DARI TAHUN 2008-2017