RAHSIA MENJANA 5 ANGKA DENGAN SHOPPE!

Rahsia untuk menjana 5 angka sudah terbongkar Jika betul-betul serius untuk menjana pendapatan di Shopee, boleh tekan gambar di bawah:

Rabu, 31 Mei 2017

Bernhardt Buka Mulut Selepas Sebulan Dipecat TMJ Sebagai Jurulatih Malaysia B23

Apa jadi dengan Bernhardt?
PADA 31 Mac lalu, terpampang wajah Setiausaha Agung, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin, dalam poster terbitan badan induk itu yang memaklumkan bahawa isu pemecatan Frank Bernhardt akan diselesaikan segera.

Sehingga hari ini, iaitu genap 60 hari sejak kenyataan itu ditularkan, pemecatan Bernhardt belum ada noktahnya.

Apabila Bernhardt dipecat oleh Tunku Ismail Sultan Ibrahim beberapa minit selepas beliau mengambil alih teraju selaku presiden FAM pada 25 Mac lalu, jurulatih berbangsa Jerman itu sedang menjalankan tugas dengan skuad projek Sukan SEA di Dubai, Emiriah Arab Bersatu (UAE).

Sebelum keputusan itu diambil, tiada perbincangan yang dibuat di antara pengurusan tertinggi FAM dan Bernhardt mengenai statusnya.

Sedangkan Bernhardt yang dilantik menerusi satu proses telus dan mengikut prosedur – seperkara yang jarang-jarang berlaku di FAM – mengikat kontrak dengan badan induk itu sehingga Disember ini.

Lazimnya, apabila seorang jurulatih dipecat sedangkan dia masih terikat dengan kontrak, pampasan yang diberikan berjumlah baki kontrak itu ataupun kedua-dua pihak boleh membuat penilaian amaun mengikut persetujuan bersama.

Mengikut prinsip biasa, Bernhardt yang dipercayai menerima gaji RM70,000 sebulan, harus dibayar baki kontrak bernilai hampir RM700,000.

“Urusan saya belum selesai,” kata Bernhardt, ringkas.

“Saya tidak akan teragak-agak membawa kes saya kepada FIFA jika tiada jalan penyelesaian yang dipersetujui bersama,” tegasnya.

Jurulatih berusia 47 tahun itu enggan mengulas lanjut, tetapi difahamkan FAM hanya menawarkan pampasan tiga bulan supaya Bernhardt boleh dikirim pulang.

Bernhardt dilantik oleh FAM selepas jawatankuasa petugas khas dipengerusikan oleh bekas timbalan presiden, Datuk Abdul Mokhtar Ahmad, merangka proses pelantikan, termasuk menyaring 80 pemohon, mengadakan temuduga menerusi Skype dan satu penyenaraian pendek.

Turut berada dalam kelompok akhir ditemuduga panel pemilihan ialah Nelo Vingada, yang kini dilantik menjadi ketua jurulatih skuad kebangsaan.

Kes Bernhardt tidak berada dalam radar kerana dia tidak menggunakan media sosial meluahkan perasaannya.

Ini berbeza dengan beberapa kes gaji tertunggak atau hutang yang belum selesai membabitkan beberapa pemain import dengan sesetengah ahli gabungan FAM.

Jurulatih luar juga lazimnya tidak dilindungi oleh sesiapa, kecuali klausa-klausa dalam kontrak, atau dia bernaung di bawah individu berpengaruh dalam badan itu.

Bagi jurulatih tempatan pula, mereka mempunyai Persatuan Jurulatih Bola Sepak Malaysia (PJBM) untuk melindungi kepentingan ahli dan membuat pembelaan jika perlu.

Sebelum penggiat bola sepak move on dan menganyam impian indah bersama Vingada, FAM harus selesaikan segera kes Bernhardt dengan memberi keadilan kepadanya.


Sumber : STADIUM ASTRO